Rejnfan på strik

Lacy baktus

Det lyder sikkert som om der er gået hak i pladen, men jeg er noget så tosset med farven GUL.

Det er som om, jeg er ved at forberede mig til de mørke, kolde måneder ved at strikke mig glad i den varme, gule farve, som rejnfan så gavmildt afgiver (såfremt garnet er bejdset, naturligvis, ellers bliver det til en ret kedelig nuance).

Derfor har jeg fundet garnet fra sidste år frem, og har gransket ravelry for opskrifter. Og her er rejnfan på strik:

Cevzam Cowl

Chevzam Cowl

Chevzam er en ravelry opskrift af Alexandra Tinsley. Den koster 5.50 USD og er oprindelig strikket i Malabrigo Worsted i 4 forskellige farver, heriblandt to nuancer af gul. Mønstret er enkelt og minimalistisk, men det ser afsindig flot ud. Hun sidestiller de to gule nuancer i samme mønsterrapport, hvilket er højest usædvanligt i jaquard strikning, men overraskende effektfuldt. Så jeg var slet ikke i tvivl: Her kunne jeg bruge noget birkeblade-garn sammen med noget lyng-garn (begge fra sommeren 2012). Jeg er i den grad tilfreds med denne lille tingest til at varme skuldre og hals med!

9651582779_6e844bf6c1_o

Lacy Baktus

Lacy Baktus er en gratis opskrift, som jeg har haft i tankerne i utrolig lang tid. Jeg manglede bare det helt rigtige garn! Mønstret er superlet og hurtigt at strikke, og det skaber næsten afhængighed: “Bare lige et mønsterrapport mere…!”

Chadwick

Chadwick

Chadwick er en del af bogen Westknit Book One fra 2010. Der er både striber og gobelin strik (intarsia på engelsk). I min udgave har jeg brugt noget multifarvet strømpegarn fra Filcolana som bundfarve, mens kontrastfarven er noget kedeligt gult Hifa 2 fra sidste års eksperimenter, som jeg har overfarvet med rejnfan.

Jeg glæder mig allerede til næste sommer og til næste rejnfan-sessioner!

Skriv et svar

