Flere korkpropper

korkjuletrae.jpg

Endnu en god rund til ikke at smide korkpropper ud, men samle dem i stedet for.

På Pinterest fandt jeg et link til et lille juletræ lavet af korkpropper. Det så uimodståeligt ud, bl.a. fordi jeg ikke bryder mig om tanken om de mange grantræer, der bliver fældet ved juletid. Så hellere lave mit eget juletræ.

Instrukserne kan man finde her. Man skal bruge en tom garnspole (den slags er der heldigvis ikke mangel på herhjemme), en lysekæde, en limpistol, og selvfølgelig et par håndfulde korkpropper.

Det ligner egentligt et meget nemt og hurtigt projekt, tænkte jeg. Men som alle de ting, der ser enkle og lige til ud, skal de også laves ordentligt for ikke at blive til noget makkerværk, venstrehåndsarbejde (og undskyld til alle dem, der er venstrehåndet, det er altså også et forfærdeligt udtryk) eller noget, der ligner løgn.

Min datter malede en grankogle med akrylfarver og dryssede lidt pailletter på. Det blev til en ganske nydelig julestjerne på toppen af træet. Men ellers synes jeg, det var en smule vanskeligt at få træet til at se ordentligt ud. Jeg kom også til at brænde mig grusomt på pegefingeren, da jeg skulle til at bruge limpistolen, så det blev næsten (men også kun næsten) umuligt at strikke den aften. Desuden er lysekæder, der har mindre end 50 lys, ret sjældne ude i butikkerne nu om dage. Og det er altså alt for mange, når man kun skal bruge dem til et lille juletræ lavet af korkpropper.

Men alt i alt er jeg godt tilfreds med min datters og min bedrift. Og pegefingeren gør ikke ondt mere, så der er gang i strikkepindene igen efter det mindre uheld.

One thought on “Flere korkpropper

  1. Thank you for featuring my wine cork tutorial! I think you tree is adorable. In American we have many light strands with 10-20 lights available in stores. Adding layers of corks to your tree can hide the extra light strands as well. You can also use another adhesives since you got burned on your finger. I’m sure super glue or a very strong adhesive would work as well. It is just finding a glue that bonds quickly since you have to hold the corks in place. Thanks again and Happy Holidays!

Skriv et svar

