Pebernødder!

20121209-103805.jpg

Siden den dag, jeg smagte hjemmebagte pebernødder, har jeg ikke kunnet fordrage dem, man kan købe i supermarkedet. Jeg spiser simpelthen ikke det stads, smagen er nemlig helt forkert!
Så her er den opskrift, jeg bruger. Den kommer fra mine børns skole, og den er fremragende. Opskriften giver en ordentlig portion pebernødder, tænk omkring en SFO-mængde. Dejen kan også stilles i køleskabet i et døgns tid, hvis man ikke har tid til at bage samme dag.

250 g smør

250 g sukker

1 tsk stødt ingefær

1 tsk kanel

1 tsk hvid peber

1 tsk kardemomme

1 tsk bagepulver

1 tsk natron

1 dl piskefløde

500 g mel

Pisk smør og sukker sammen med en el-mikser, til sukkeret er pisket godt ud. Pisk fløden let.

Bland krydderier, bagepulver og natron i melet og rør det i dejen, til du får en nogenlund fast dej.

Ælt dejen sammen med hænderne.

Tril dejen ud i pølser, ca. på tykkelse med en lillefinger.

Skar dem så i små stykker på ca. 1 cm og tryk dem let sammen i toppen.

Sæt dem på bageplader, og bag dem i ca. 10 minutter ved 200 grader. De skal ikke blive alt for brune, og pas på, at de ikke får for meget under bunden.

Skriv et svar

