Hvem har p****t på min sukkermad?

Det er mandag morgen. Det regner, og det har det gjort i flere dage nu. Sif på 7 har – igen – ondt i maven, så jeg beslutter at blive hjemme ved hende, og tage barnets første sygedag. Som tilskudsjobber skal jeg ikke vikardækkes, så det kan lige så godt være mig, der bliver hjemme.

Og når vi nu snakker vikardækning. Jeg er som sagt i tilskudsjob på en skole. Hvilket jo skyldes, at jeg er ledig. Ledig og arbejdssøgende. Og i den grad tilgængelig. De skal bare spørge, om jeg vil tage nogle vikartimer. Men nej, det gør de ikke, for så skal skolen jo betale mig min timeløn, og jeg er der jo i forvejen og ganske gratis. For skolen, altså.

Så gang på gang ser jeg, at vikartimerne dækkes af andre, bla. pensionister, og af en lærerstuderende på første årgang, som tidligere har været tilskudsjobber på selvsamme skole.

Er der nogen, der kan forklare mig dette? Skoleledere? Tillidsmænd? Anders Bondo? Mette Frederiksen? Anyone?

Måske skal jeg til at læse til lærer en gang til, for at få lov at tage nogle enkelte vikartimer, mens jeg studerer? Er det sådan, det fungerer?

Skriv et svar

