Udstilling!

udstilling1.jpg

I år deltager jeg i Husflidsmessen i Tinghallen i Viborg sammen med de andre instruktører på Skolen for kreativ fritid. Jeg skal nemlig udstille og gøre reklame for mit nyopslåede kursus i håndspinding.
Jeg kender messen udmærket godt; jeg har besøgt den hvert år siden vi flyttede til Viborg i 2008. Men det er selvfølgelig noget helt andet i år, hvor jeg skal udstille.
Og det kræver sin kvinde at lave en udstilling, der ser nogenlund flot ud. Den eneste gang, jeg har udstillet noget før, var i forbindelse med min håndarbejdseksamen på lærerseminariet, tilbage i 2007. Da tog det mig flere timer at få min udstilling til at hænge sammen og ligne noget, man gad kigge på. Og den erfaring havde jeg helt glemt indtil i aften, hvor jeg skulle indrette min lille stand, inden messen slår dørene op til det håndarbejdsomme publikum kl. 10 i morgen.
Skolens udstilling med alle de forskellige stand holder til på scenen, lidt væk fra salgsboderne. Jeg havde bestilt en lille stand, men da jeg kom med min lille garnkurv og spinderokken under armen, gik det op for mig, at bordet på min stand var alt for stort til den minimale klat hånspundne garn, jeg havde med. Så jeg måtte hjem og hente noget mere af mit garn.

atpanda.jpg

Man kan sagtens bakse en AT ind i en lille Fiat Panda!

Det var oplagt at gå uforstyrret rundt og kigge på de andres stands og få lidt inspiration til min lille hyggelige stand. Som newbie er der masser at lære ved at lure de garvede instruktører af.
Hvis jeg nogensinde skal udstille igen, vil jeg nok indrette min stand på en mere gennemtænkt facon. Måske med udgangspunkt i et bestemt tema, så det ser gennemført ud, og ikke spor tilfældigt. Og så tror jeg, jeg skal skaffe mig flere sjove rekvisitter, som kan fange de besøgendes opmærksomhed.

20120906-211939.jpg

20120906-212105.jpg

Og se hvad der står ved Kirstens stand! En kniplet hængekøje! Den er bare fed. Egentlig interesserer jeg mig ikke for knipling, men denne hængekøje er simpelthen genial!

20120906-212456.jpg

Kniplet hængekøje

Skriv et svar

